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アイテム
『男の顔は履歴書』(1966年)における民族と暴力の表象に関する一考察
https://doi.org/10.18999/juncture.13.98
https://doi.org/10.18999/juncture.13.9814180825-2309-4cbe-96cf-8832a5bb7cc5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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juncture_13_98.pdf (1.6 MB)
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Item type | itemtype_ver1(1) | |||||||||
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公開日 | 2022-04-18 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 『男の顔は履歴書』(1966年)における民族と暴力の表象に関する一考察 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
その他のタイトル | ||||||||||
その他のタイトル | A Study on the Representation of Ethnicity and Violence in By a Man’s Face Shall You Know Him [otoko no kao wa rirekisho] | |||||||||
言語 | en | |||||||||
著者 |
山本, 昭宏
× 山本, 昭宏
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アクセス権 | ||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 在日朝鮮人表象 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ヤクザ映画 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 東アジア | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 民族性と暴力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Zainichi Korean representation | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Yakuza film | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | East Asia | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Ethnicity and violence | |||||||||
内容記述 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | This paper focuses on the films of Tai Kato’s By a Man’s Face Shall You Know Him [Otoko no kao wa rirekisho]. The aim is to discuss the politics of narrative and representation, taking into account the structure of his works and the postwar history of East Asia. The film attempted to capture an aspect of postwar history in which liberation from servitude and escape from self-hatred surfaced as violent hostility, with an understanding of the vengeance of Koreans living in Japan against the Japanese. On the other hand, by following the common sense understanding that violence leads to destruction, the film attempted to preserve the form of popular entertainment. In the case of this film, the Zainichi Koreans were portrayed as both a dangerous “revenge subject” and an object of cathartic violence by the Japanese. Furthermore, in the concluding part of the film, a Japanese doctor takes charge of an operation on a Korean resident in Japan, suggesting the intention of Japan- Korea friendship, but the Korean resident in Japan was represented as the object of treatment. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 名古屋大学大学院人文学研究科附属超域文化社会センター | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
出版タイプ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.18999/juncture.13.98 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
収録物識別子 | ||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1884-4766 | |||||||||
書誌情報 |
ja : JunCture : 超域的日本文化研究 巻 13, p. 98-108, 発行日 2022-03-30 |