ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. I130 高等教育研究センター
  2. I130b 刊行物
  3. 名古屋高等教育研究
  4. 23

大学における教育DXの可能性

https://doi.org/10.18999/njhe.23.261
https://doi.org/10.18999/njhe.23.261
965ff04f-511d-427c-98af-8493f50b51fd
名前 / ファイル ライセンス アクション
14.pdf 14.pdf (1.3 MB)
Item type itemtype_ver1(1)
公開日 2023-04-04
タイトル
タイトル 大学における教育DXの可能性
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Possibilities for Educational Digital Transformation at Universities
言語 en
著者 村上, 正行

× 村上, 正行

ja 村上, 正行

en MURAKAMI, Masayuki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿では、大学教育におけるDXを対象に、教学マネジメントの4層モデルを枠組みとして、オンライン授業と教育・学習データ利活用の2つの観点から著者が関わってきた研究や実践を中心に整理して紹介し、今後の教育DXのあり方について検討する。オンライン授業については、大学組織がどのようにオンライン授業を支援してきたか、コロナ禍において大学教員がどのようなオンライン授業を実践していたか、学生がオンライン授業をどのように評価していたのか、について紹介し、今後の大学授業における対面とオンラインの適切な組み合わせについて検討した。教育・学習データ利活用については、Learning Analyticsに関する研究、教学IRにおける大阪大学の現状について紹介し、今後の展望と課題について説明した。最後に学習変革(LX)について説明し、今後、大学において教育DXやLXを推進するために、教学マネジメントの4層モデルに対応した様々な研究を積み重ね、実践していくことの必要性について説明した。
言語 ja
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To organize and introduce the research and practices, this study uses the four-tier model of teaching and learning management to examine digital transformation (DX) in higher education from two perspectives: online classes and educational data analysis. This essay on online classes demonstrates how university organizations have supported them, how faculty practiced online classes in compliance with COVID-19, and how students evaluated them. Future university classes will take into account the best mix of in-person and online instruction. This paper discusses research on learning analytics and visualization in higher education and the status of Institutional Research at Osaka University, concerning the analysis of educational data. The potential and difficulties of analyzing educational data analysis are considered. Finally, it discussed the need to accumulate and implement various studies corresponding to the four-tier model of teaching and learning management to boost digital transformation and learning transformation in universities in the future.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学高等教育研究センター
言語 ja
出版者
出版者 Center for the Studies of Higher Education, Nagoya University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/njhe.23.261
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1348-2459
書誌情報 ja : 名古屋高等教育研究
en : Nagoya Journal of Higher Education

巻 23, p. 261-278, 発行日 2023-03
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-04-04 01:04:33.020381
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3