ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 中等教育研究センター紀要
  4. 5-6

中高一貫校における対人関係に関する研究 : 内部進学者と外部入学者との交流過程

https://doi.org/10.18999/chukkc.5-6.39
https://doi.org/10.18999/chukkc.5-6.39
e8b09570-0d9d-4c5a-8920-45d7da722c34
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_06-04.pdf 05_06-04.pdf (621.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-04-24
タイトル
タイトル 中高一貫校における対人関係に関する研究 : 内部進学者と外部入学者との交流過程
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Interpersonal Relationship and School Adjustment in a University-Affiliated High School : Friendship Development between Advancing Students and Newcomers
言語 en
著者 大嶽, さと子

× 大嶽, さと子

WEKO 71187

ja 大嶽, さと子

Search repository
石田, 靖彦

× 石田, 靖彦

WEKO 71188

ja 石田, 靖彦

Search repository
山田, 孝

× 山田, 孝

WEKO 71189

ja 山田, 孝

Search repository
石川, 久美

× 石川, 久美

WEKO 71190

ja 石川, 久美

Search repository
吉田, 俊和

× 吉田, 俊和

WEKO 71191

ja 吉田, 俊和

Search repository
OHTAKE, Satoko

× OHTAKE, Satoko

WEKO 71192

en OHTAKE, Satoko

Search repository
ISHIDA, Yasuhiko

× ISHIDA, Yasuhiko

WEKO 71193

en ISHIDA, Yasuhiko

Search repository
YAMADA, Takashi

× YAMADA, Takashi

WEKO 71194

en YAMADA, Takashi

Search repository
ISHIKAWA, Kumi

× ISHIKAWA, Kumi

WEKO 71195

en ISHIKAWA, Kumi

Search repository
YOSHIDA, Toshikazu

× YOSHIDA, Toshikazu

WEKO 71196

en YOSHIDA, Toshikazu

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aims of this study were: 1) to investigate the process of friendship development comparing students who advanced from the junior high school level to the high school level within the same school (advancing students), to those who were admitted from other schools at the high school level (newcomer students): 2) to examine how these two groups of students perceive each other: and 3) to examine the relationship between attitudes toward each other and their interpersonal adjustment. An interview survey was conducted, with the following results. First, advancing students were likely to distinguish between two broad categories, consisting of advancing students, and newcomer students, while newcomers viewed themselves not as a single entity, but more on an individual basis, while they viewed advancing students as a group. Second, advancing students who were more accepting of newcomers exhibited higher levels of interpersonal adjustment, and development of intimate relationships. On the contrary, advancing students who were less accepting of newcomers showed only low levels of interpersonal adjustment. Third, high interpersonal adjustment was seen among newcomers who viewed the school atmosphere positively, or who developed close relationships with advancing students. In contrast, Iow levels of interpersonal adjustment were seen among newcomers who perceived themselves as being excluded from the advancing student networks.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院教育発達科学研究科附属中等教育研究センター
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/chukkc.5-6.39
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1881-0411
書誌情報 ja : 中等教育研究センター紀要

巻 5-6, p. 39-50, 発行日 2006-03-30
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/26190
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 14:19:08.184629
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3