WEKO3
アイテム
青年期の対人的交渉方略に関する研究 : INSモデルの検討と対人的分脈による効果
https://doi.org/10.18999/bulfep.43.175
https://doi.org/10.18999/bulfep.43.17585fe7548-1ca3-40e9-a687-6a1e55d43e01
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-06 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 青年期の対人的交渉方略に関する研究 : INSモデルの検討と対人的分脈による効果 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Study on Interpersonal Negotiation Strategy in Japanese Adolescence : Ex Model and Effects amination of INS Model and Effect of Interpersonal Contexts | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
長峰, 伸治
× 長峰, 伸治× Nagamine, Shinji |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
抄録 | ||||||
内容記述 | The purpose of this study was to examine Interpersonal Negotiation Strategy (INS) model based on the theory of Selman, and to study effects of interpersonal contexts (parents-adolescent relationship and friendship) in Japanese adolescence. Subjects were 111 students. They were junior-high school and university students. They were investigated by means of a structured interview of INS in hypothetical interpersonal conflict situation. The results of investigation supported INS model, except 'Generating Alternative Strategies' (STEP 2). In addition, subjects expressed a greater sense of reciprocity or relationship-oriented perspective in situation with a friend than with parents in 'Selecting and Implementing a Strategy' (STEP 3), especially in 'Obstacle' and 'Strategy after obstacle'. Furthermore, the results were discussed in terms of Japanese cultural features. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
内容記述タイプ | Other | |||||
出版者 | ||||||
言語 | ja | |||||
出版者 | 名古屋大学教育学部 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/bulfep.43.175 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 03874796 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大學教育學部紀要. 教育心理学科 巻 43, p. 175-186, 発行日 1996-12 |
|||||
フォーマット | ||||||
application/pdf | ||||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/4002 | |||||
識別子タイプ | HDL |