WEKO3
アイテム
Logic in Undergraduate Writing Education
https://doi.org/10.18999/jouhunu.2.261
https://doi.org/10.18999/jouhunu.2.2618e97b600-9ed8-491f-a236-318a027cd380
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
jouhunu_2_261.pdf (65.1 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-04-08 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Logic in Undergraduate Writing Education | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
NILEP, Chad
× NILEP, Chad |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | writing/composition education | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | logic | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | college students | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Classical liberal arts education was based in part on the trivium—training in grammar, logic, and rhetoric. Writing pedagogy in contemporary university education includes grammar as well as rhetoric. This paper argues that additional attention to informal logic in undergraduate English courses can have positive effects on students and improve the writing they produce. The paper shares two techniques for first-year English courses designed to improve student writing. A recipe approach to paragraph writing is used in introductory courses. Lab report writing is used in intermediate courses. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学人文学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/jouhunu.2.261 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 2433-233X | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学人文学研究論集 巻 2, p. 261-268, 発行日 2019-03-31 |
|||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |