WEKO3
アイテム
鉄道盛土の耐震補強箇所選定のための情報支援システムの構築とその利用
http://hdl.handle.net/2237/8542
http://hdl.handle.net/2237/8542555ab276-b94d-4498-aef1-fa32e00cb38f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Structual_Eng_51A-1093.pdf (2.1 MB)
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2007-07-17 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 鉄道盛土の耐震補強箇所選定のための情報支援システムの構築とその利用 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Development of an information system for the selection of seismic reinforcement sites of railway embankments | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
阪本, 泰士
× 阪本, 泰士× SAKAMOTO, Yasushi× 関, 雅樹× SEKI, Masaki× 永尾, 拓洋× NAGAO, Takuhiro× 伊藤, 義人× ITOH, Yoshito |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
権利 | ||||||
言語 | ja | |||||
権利情報 | 土木学会 (許諾 土学編集 第07010号) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | L2 earthquake | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | embankment | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | information system | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | microtrernor | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The seismic reinforcement of the Tokaido Shinkansen structure should be performed in order to prevent a long-term interruption due to a large-scale earthquake. In case of embankment structures, it is necessary to evaluate the seismic performance of embankments considering ground condition of each site. As a result, it is imperative to perform the geologic reconnaissance in all embankments, and a great amount of cost, time, and effort is required in the light of the conventional method. In this research an information support system based on existing data has been established to select seismic reinforcement sites from the embankments on the soft subsoil or on the ground having the possibility of the liquefaction. So far these existing data were managed separately, but the developed information system can make it possible to manage information unitarily and to display information on the map visibly. In addition to, this system can be enhanced as the synthetic maintenance management system in the Tokaido Shinkansen embankments. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 土木学会 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 09108009 | |||||
書誌情報 |
ja : 構造工学論文集 巻 51A, p. 1093-1102, 発行日 2005-03 |
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フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/8542 | |||||
識別子タイプ | HDL |