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アイテム
学校現場における1次予防プログラム導入の可能性の検討 - 従来の学校教育と新たなプログラムとの親和性の観点から -
https://doi.org/10.18999/nupsych.52.183
https://doi.org/10.18999/nupsych.52.183ac59ecb3-8734-436c-b0b2-01b3a2adce73
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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183-197.pdf (1.5 MB)
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Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
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公開日 | 2008-02-22 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学校現場における1次予防プログラム導入の可能性の検討 - 従来の学校教育と新たなプログラムとの親和性の観点から - | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Possibility to install primary protection programs into school setting – in terms of familiarity with conventional Japanese education system – | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
鈴木, 真之
× 鈴木, 真之× SUZUKI, Shinji× 浜本, 真規子× HAMAMOTO, Makiko× 久利, 恭士× KURI, Taishi× 上杉, 春香× UESUGI, Haruka× 小倉, 正義× OGURA, Masayoshi× 能勢, 有希× NOSE, Yuki |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | primary protection program | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | school counselor | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | school educational system | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | developmental promotion | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | It has been ten years since school counseling was installed into Japanese public schools. Their activities were, however, being restricted because of the several limitations. On this condition, primary protection should be focused on for school counselors to be more effective. For the first, in this article, we reviewed conventional activities that had already been conducted in school setting and that could be seen to have the characteristics of primary protection, respectively each for students, families and teachers. Secondary, we pointed out that these programs were not against the conventional Japanese education system, rather the ones that would help it. Thereafter, some of the primary protection programs that had not been prevailed yet, were introduced. Finally, in discussion, we indicated it important for school counselors to give teachers an idea of primary protection and suggested the way to install those programs into current Japanese educational setting. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/nupsych.52.183 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-1729 | |||||
ISSN(Online) | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1258 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 巻 52, p. 183-197, 発行日 2005-12-27 |
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フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |