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アイテム
都市圏レベルの交通需要予測手法の違いによる予測値の差の検証-確率的統合均衡モデルと非集計モデルの比較-
http://hdl.handle.net/2237/10028
http://hdl.handle.net/2237/10028e8fadc02-7f8d-43a9-a274-17b93522e20e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Item type | 学術雑誌論文 / Journal Article(1) | |||||
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公開日 | 2008-05-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 都市圏レベルの交通需要予測手法の違いによる予測値の差の検証-確率的統合均衡モデルと非集計モデルの比較- | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Comparative Verification of Prediction Results by Different Transport Demand Forecasting Method for Metropolitan Area-Comparison of Combined Stochastic User Equilibrium model and Disaggregate model- | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
金森, 亮
× 金森, 亮× KANAMORI, Ryo× 三輪, 富生× MIWA, Tomio× 森川, 高行× MORIKAWA, Takayuki |
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アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | transport demand forecasting | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | combined stochastic user equilibrium model | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | disaggregate model | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 交通需要予測 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 確率的統合均衡モデル | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 非集計モデル | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Disaggregate model can take into account individual travel behaviors in detail, but in forecasting a case of improving service level of transport networks, the changes in service level of automobile are not often considered. On the other hand, combined stochastic user equilibrium model always considers the changes appropriately. In this study, we apply these two models to the Nagoya metropolitan area in order to verify the difference of prediction results. As compared with the equilibrium model, disaggregate model brings the results that the number of automobile trips is overestimated and one of railway trips is underestimated, although the total number of generated trips and the share of each trip purpose are not so different. Especially, the difference is large in short-distance and middle-distance trips. | |||||
言語 | en | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本都市計画学会 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプresource | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
タイプ | journal article | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | AM | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_ab4af688f83e57aa | |||||
書誌情報 |
ja : 都市計画論文集 巻 42, 号 3, p. 565-570, 発行日 2007 |
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フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | author | |||||
URI | ||||||
識別子 | http://hdl.handle.net/2237/10028 | |||||
識別子タイプ | HDL |