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  1. A500 情報学部/情報学研究科・情報文化学部・情報科学研究科
  2. A500a 雑誌掲載論文
  3. 学術雑誌

セル・オートマトンによる自動車専用道路の交通シミュレーション

http://hdl.handle.net/2237/10269
http://hdl.handle.net/2237/10269
21ab2baf-73dd-4e66-8470-c94bee636145
名前 / ファイル ライセンス アクション
46-s10.pdf 46-s10.pdf (968.5 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2008-07-24
タイトル
タイトル セル・オートマトンによる自動車専用道路の交通シミュレーション
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Traffic Flow Simulation on a Freeway Using Cellular Automata
言語 en
著者 玉城, 龍洋

× 玉城, 龍洋

WEKO 23900

ja 玉城, 龍洋

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TAMAKI, TATSUHIRO

× TAMAKI, TATSUHIRO

WEKO 23901

en TAMAKI, TATSUHIRO

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安江, 里佳

× 安江, 里佳

WEKO 23902

ja 安江, 里佳

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YASUE, SATOKA

× YASUE, SATOKA

WEKO 23903

en YASUE, SATOKA

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北, 栄輔

× 北, 栄輔

WEKO 23904

ja 北, 栄輔

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KITA, EISUKE

× KITA, EISUKE

WEKO 23905

en KITA, EISUKE

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アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
権利
言語 ja
権利情報 ここに掲載した著作物の利用に関する注意 本著作物の著作権は(社)情報処理学会に帰属します。本著作物は著作権者である情報処理学会の許可のもとに掲載するものです。ご利用に当たっては「著作権法」ならびに「情報処理学会倫理綱領」に従うことをお願いいたします。
権利
言語 en
権利情報 Notice for the use of this material The copyright of this material is retained by the Information Processing Society of Japan (IPSJ). This material is published on this web site with the agreement of the author (s) and the IPSJ. Please be complied with Copyright Law of Japan and the Code of Ethics of the IPSJ if any users wish to reproduce, make derivative work, distribute or make available to the public any part or whole thereof. All Rights Reserved, Copyright (C) Information Processing Society of Japan. Comments are welcome. Mail to address:  editj<at>ipsj.or.jp, please.
抄録
内容記述 本研究では, 確率速度モデルとセル・オートマトン法を用いた自動車専用道路の交通シミュレーションについて述べる.最初に, 研究の背景について説明し, 本論文で用いる確率速度モデルについて紹介する.続いて, 解析対象のモデル化と, セル・オートマトンシミュレーションで用いるローカル・ルールを定義する.そして, 提案手法を片側1車線と2車線の自動車専用道路道路での交通流のシミュレーションに適用し, シミュレーション結果を実データと比較し, 実データでみられるメタ安定分岐現象が提案したモデルによって再現されていることを示す.最後に, 車両の初期配置, 最高速度, 車間距離のとり方, 加速度などの交通流への影響を検討する.
言語 ja
内容記述タイプ Abstract
抄録
内容記述 This paper describes traffic flow simulation on a freeway by stochastic velocity model and using cellular automata. First existing simulation models for the traffic flow are explained and the stochastic velocity model is introduced. Then, the mathematical model of the object under consideration and the local rules are defined. First, the application of the present scheme to the traffic flow simulation on one- and two-lane freeways shows that the traffic phenomena such as meta-stable phenomenon can be simulated well by the present scheme. Finally, we will discuss the effect of the initial car distribution, the maximum velocity, the car following distance and the acceleration rate to the traffic flow.
言語 en
内容記述タイプ Abstract
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ journal article
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 03875806
書誌情報 ja : 情報処理学会論文誌

巻 46, p. 30-40, 発行日 2005
フォーマット
application/pdf
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/10269
識別子タイプ HDL
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Ver.1 2021-03-01 12:09:17.414533
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