ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 教育科学
  4. 49(1)

持田栄一「教育管理」論における学校組織の運営原理

https://doi.org/10.18999/nueduca.49.1.13
https://doi.org/10.18999/nueduca.49.1.13
e4b73c15-a9b0-4694-ab7c-fc6ddd4870cc
名前 / ファイル ライセンス アクション
bulgse_49_1_13.pdf bulgse_49_1_13.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-08-18
タイトル
タイトル 持田栄一「教育管理」論における学校組織の運営原理
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル The Administration and Management in the Theory of Mochida Eiichi and the Conceptual Tolls of"Kyoju-Gakusyu Katei and Kyoiku Kanri-Keiei Katei"
言語 en
著者 石井, 拓児

× 石井, 拓児

WEKO 24263

ja 石井, 拓児

Search repository
Ishii, Takuji

× Ishii, Takuji

WEKO 24264

en Ishii, Takuji

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to investigate the theory of educational administration of Mochida Eiichi, an educator who proposed that educational administration take place within the individual school. His view was that the contribution of parents and school committees should be an essential element of educational administration. Mochida established the concepts of "Kyoju-Gakusyu Katei" and "Kyoiku Kanri-Keiei Katei" within a few years of 1961 having being influenced by a social theory of Shibata Shingo and the subject of school administration in teachers'union. At this time, the Japanese national curriculum and its practical application were created and controlled by the state. Mochida understood that making changes in the organization of educational administration could have affect on the contents of school education. By using the conceptual tools of "Kyoju-GakuSyu Katei" and "Kyoiku Kanri-Keiei Katei", Mochida suggested an alternative towards curriculum construction in schools. Mochida believed that curriculum should be decided by the schools, and not left up to State control. He also believed that the involvement of parents and committees in the curriculum making process is an invaluable contribution as illustrated in the "Kyoju-Gakusyu Katei" and "Kyoiku Kanri-Keiei Katei" concepts that become uniform throughout schools.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院教育発達科学研究科
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/nueduca.49.1.13
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 13460307
書誌情報 ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要 (教育科学)

巻 49, 号 1, p. 13-21, 発行日 2002-09
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
値 publisher
URI
識別子 http://hdl.handle.net/2237/10372
識別子タイプ HDL
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 11:08:10.912108
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3