WEKO3
アイテム
学習- JOL 評定間の遅延の程度が JOL の正確さに及ぼす効果
https://doi.org/10.18999/nupsych.48.123
https://doi.org/10.18999/nupsych.48.1238ae0bf86-4b8a-4f07-bafd-4920d4c799b2
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00001236374.pdf (747.2 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 学習- JOL 評定間の遅延の程度が JOL の正確さに及ぼす効果 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | The effect of the delay between learning and JOL on the accuracy of JOL | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
出口, 智子
× 出口, 智子× DEGUCHI, Tomoko |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | JOL (judgments of learning) | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | accuracy of JOL | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | short-delay | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | long-delay | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | metacognitive monitoring | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The aim of this study was to examine the effect of the intervals between learning and JOL (judgments of learning) on the accuracy of JOL. The graduate and undergraduate students were asked to learn 40 words, and to judge if each word would be recalled or not (i.e. JOL). The intervals between learning and JOL were manipulated; short-and long-delay conditions. The results showed that JOL would be more accurate in the long-delay condition, compared with the short-delay condition. These results suggested that the timing of the metacognitive monitoring on learning would be important for the accuracy of metacognitive judgment. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツで使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/nupsych.48.123 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-1729 | |||||
ISSN(Online) | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1258 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 巻 48, p. 123-130, 発行日 2001-12-27 |
|||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |