WEKO3
アイテム
「グループ学習に対する教師の指導」に関する研究の動向と展望
https://doi.org/10.18999/nupsych.50.175
https://doi.org/10.18999/nupsych.50.1753a0ef9ce-de71-4bcc-b34d-78b41ca67ec4
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
KJ00000726354.pdf (910.7 kB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2006-01-05 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 「グループ学習に対する教師の指導」に関する研究の動向と展望 | |||||
言語 | ja | |||||
その他のタイトル | ||||||
その他のタイトル | Recent Trends of the Research Concerning Teacher's Instruction for Small Groan Learning | |||||
言語 | en | |||||
著者 |
出口, 拓彦
× 出口, 拓彦× DEGUCHI, Takuhiko |
|||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | open access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | small group learning | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | instruction | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | interaction | |||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | The purpose of this paper was to discuss the recent trends of the research concerning teacher's instruction for small group learning. First, the methods and effects of small group learning were reviewed. Second, the meaning of the instruction was theoretically considered in the light of two perspectives. One was the problem of small group learning, the other was the importance of children's interaction in the learning. According to recent research, the interaction was important to academic achievement, however, not every child participated actively in the learning. It was suggested that instruction was essential for effective small group learning. Based on the above considerations, some future directives concerning teacher's instruction were discussed. | |||||
言語 | en | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。 | |||||
言語 | ja | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 名古屋大学大学院教育発達科学研究科 | |||||
言語 | ja | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
出版タイプ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.18999/nupsych.50.175 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
ISSN(print) | ||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||
収録物識別子 | 1346-1729 | |||||
ISSN(Online) | ||||||
収録物識別子タイプ | EISSN | |||||
収録物識別子 | 2434-1258 | |||||
書誌情報 |
ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学 巻 50, p. 175-183, 発行日 2003-12-25 |
|||||
フォーマット | ||||||
値 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
値 | publisher |