ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 教育科学
  4. 70(1)

医学の専門分化はどのように起こり、進んできたのか : George Weisz., 2006, Divide and Conquerにおける議論を中心に

https://doi.org/10.18999/nueduca.70.1.1
https://doi.org/10.18999/nueduca.70.1.1
a4bf547d-448c-44cb-be55-211d737947dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
nueduca7001_01.pdf nueduca7001_01.pdf (484 KB)
Item type itemtype_ver1(1)
公開日 2023-10-26
タイトル
タイトル 医学の専門分化はどのように起こり、進んできたのか : George Weisz., 2006, Divide and Conquerにおける議論を中心に
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル How did Medical Specialization Occur and Progress? : Focusing on the Arguments in Divide and Conquer by George Weisz, 2006
言語 en
著者 丸山, 和昭

× 丸山, 和昭

ja 丸山, 和昭

en MARUYAMA, Kazuaki

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
内容記述
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Rapid technological innovation has been accompanied by the vast expansion of new knowledge and the obsolescence of existing knowledge. In this background, higher education institutions must address the development of high-quality “scholarly practitioner” able to use their own practical experience informed by research findings, then generate new knowledge as learning material for others. Physicians have long generated practice-based “academic knowledge” as member of academic societies (or academic journal communities). This has an important function for non-university physicians who may also write or refer to academic papers as clinical researchers. In this way, the boundary between academicians and practitioners is minimalized and important life-saving research can be shared. The certification of medical specialists is one of institutional mechanism that brings practitioner and academic societies closer. How has the differentiation of medical specialties and the certification of medical specialist been disseminated internationally? And how have academic societies and higher education institutions been involved in this process? This paper explore these issue by reviewing previous studies, mainly based on the recent results of George Weisz in Divide and Conquer: A Comparative History of Medical Specialization, 1830–1800, Oxford University Press, 2006.
言語 en
出版者
出版者 名古屋大学大学院教育発達科学研究科
言語 ja
出版者
出版者 The Graduate School of Education and Human Development, Nagoya University
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプresource http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/nueduca.70.1.1
ID登録タイプ JaLC
収録物識別子
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1346-0307
書誌情報 ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 教育科学
en : Bulletin of the Graduate School of Education and Human Development. Educational Sciences

巻 70, 号 1, p. 1-11, 発行日 2023-09-30
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-10-26 00:23:28.647977
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3