ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学
  4. 51

漢字学習方略の検討 : 書き取りと読みの2側面について

https://doi.org/10.18999/nupsych.51.127
https://doi.org/10.18999/nupsych.51.127
ce133d19-085d-4d13-998c-016f2dc7b263
名前 / ファイル ライセンス アクション
KJ00004191137.pdf KJ00004191137.pdf (705.7 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2007-04-04
タイトル
タイトル 漢字学習方略の検討 : 書き取りと読みの2側面について
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル Kanji Learning Strategy on Writing and Reading
言語 en
著者 丸山, 真名美

× 丸山, 真名美

WEKO 86024

ja 丸山, 真名美

Search repository
Maruyama, Manami

× Maruyama, Manami

WEKO 86025

en Maruyama, Manami

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kanji learning
キーワード
主題Scheme Other
主題 Organization
キーワード
主題Scheme Other
主題 Rehearsal
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kanji writing
キーワード
主題Scheme Other
主題 Kanji reading
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine the relationship between Kanji learning strategy and writing and reading errors in two kanji compound words. In study 1, writing errors were examined. Participants were 136 undergraduate students. The dominant error patterns were the phonologically-related-and the orthographically-related-errors. The semantically-centered learning strategy was effective to reduce the phonologically-related-errors. Repeated strategy was not effective to write the exact shape of Kanjis. In the study 2, reading errors were examined. Participants were 114 undergraduate (113) and graduate (1) students. The major errors were the mix-ups of the readings of Kanjis with similar forms. As to learning strategy, there were the organization and rehearsal. It was shown that these strategies have independent nature. There was no relationship between reading errors and two Kanji learning strategies.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。
言語 ja
出版者
出版者 名古屋大学大学院教育発達科学研究科
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/nupsych.51.127
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1346-1729
ISSN(Online)
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2434-1258
書誌情報 ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学

巻 51, p. 127-136, 発行日 2004-12-27
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 11:17:37.969198
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3