ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. A200 教育学部/教育発達科学研究科
  2. A200b 刊行物
  3. 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学
  4. 53

高校生の問題行動の規定因の検討 - 有能感、教師・親・友人関係との関連に着目して -

https://doi.org/10.18999/nupsych.53.107
https://doi.org/10.18999/nupsych.53.107
0d611a8c-c1e4-4239-9088-ad3b6f7ce07d
名前 / ファイル ライセンス アクション
107-120.pdf 107-120.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2008-02-25
タイトル
タイトル 高校生の問題行動の規定因の検討 - 有能感、教師・親・友人関係との関連に着目して -
言語 ja
その他のタイトル
その他のタイトル The Examination on the Determinants of Problem Behavior in High School Students: Focusing on Competence and Relationships to Teacher, Parents, and Friends.
言語 en
著者 高木, 邦子

× 高木, 邦子

WEKO 86112

ja 高木, 邦子

Search repository
TAKAGI, Kuniko

× TAKAGI, Kuniko

WEKO 86113

en TAKAGI, Kuniko

Search repository
山本, 将士

× 山本, 将士

WEKO 86114

ja 山本, 将士

Search repository
YAMAMOTO, Masashi

× YAMAMOTO, Masashi

WEKO 86115

en YAMAMOTO, Masashi

Search repository
速水, 敏彦

× 速水, 敏彦

WEKO 86116

ja 速水, 敏彦

Search repository
HAYAMIZU, Toshihiko

× HAYAMIZU, Toshihiko

WEKO 86117

en HAYAMIZU, Toshihiko

Search repository
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
キーワード
主題Scheme Other
主題 problem behavior
キーワード
主題Scheme Other
主題 competence
キーワード
主題Scheme Other
主題 interpersonal relationships
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The effects of competence and interpersonal relationship on the problem behavior in high school students were examined. Four haudred and ninety-six high school students (267 boys and 229 girls) participated in this study. They answered our questionnaire which consists of two scales of competence and three scales concerning relationships with significant others such as school teachers, their parents, and their friends. The dependent variables were the number of problem behaviors which have been collected from records of school guidance and counseling for one year. And the problem behaviors classified into three categories : “Fashion”, “Resistance and Violence”, and “Violation”. The result showed that good friendship increased the number of some problem behavior, but the good relationship with school teachers decreased the problem behavior. the remarkable results were the sex differences shown in the effect on “Fashion”. In the case of girls, the number of problem behavior “Fashion” was related to higher SE score, good mother-daughter relationship, and good friendship.
言語 en
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 国立情報学研究所で電子化したコンテンツを使用している。
言語 ja
出版者
出版者 名古屋大学大学院教育発達科学研究科
言語 ja
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
タイプ departmental bulletin paper
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
ID登録
ID登録 10.18999/nupsych.53.107
ID登録タイプ JaLC
ISSN(print)
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1346-1729
ISSN(Online)
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 2434-1258
書誌情報 ja : 名古屋大学大学院教育発達科学研究科紀要. 心理発達科学

巻 53, p. 107-120, 発行日 2006-04-20
フォーマット
値 application/pdf
著者版フラグ
値 publisher
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2021-03-01 11:16:55.388155
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3